slide show

24.03.2012

Nu har Sally äntligen fölat!!! Det var då på tiden... 
Igår morse stod det en liten skitunge i boxen när jag kom dit - jag trodde inte mina ögon först utan var tvungen att dubbelkolla boxskylten 2 gånger. Kollade också för säkerhets skull i Salvias box med - jo det var 2 föl!
och efterssom det var jag som "hittade" fölet så jag får döpa den ^^ 

Så här är lilla Benji eller Benja! Stort huvud - långa ben - liten kropp - och världen finaste täckningar på öronen ♥




Och lilla Belle växer så det knakar! Hon och Salvia har fått gå ute på savannen med de andra för första gången i torsdags, och oj vad världen blev stor helt plötsligt!
Först blev det lite bråk mellan Salvia och Tora och Belle blev rädd och ville springa in igen men sedan kom alla till ro och igår gick det hur bra som helst. 



Igår var det jag som var boss i savannstallet när de andra var på livräddarutbilding. Jobbade helt själv och fick tillochmed ha komradion hihi. Jobbade på så bra att jag hade lite tid över så jag passade på att gå runt i en del av parken med kameran. 
Det blev en hel del bilder kan jag säga haha. 
Bjuder på lite kisebilder idag så får det bli på andra djur nån annan dag ;) 


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0